Hop til hovedindholdet

Social- og Boligstyrelsen logo

Temaforløb: Håndtering af sager om overgreb mod børn og unge


Dato og tid

Onsdag d. 3. september 2025 kl. 10:00 til mandag d. 6. oktober 2025 kl. 15:00

Tilmeldingsfrist

Tirsdag d. 19. august 2025 kl. 10:00

Sted

Social- og Boligstyrelsen, Lerchesgade 35, 5, 5000 Odense C Social- og Boligstyrelsen
Lerchesgade 35, 5
5000 Odense C

Temaforløb: Håndtering af sager om overgreb mod børn og unge


Arrangementsbeskrivelse

Formålet med temaforløbet er at styrke håndteringen af sager om overgreb med særligt fokus på barnets perspektiv, herunder at faglige refleksioner omsættes til daglig praksis. 
Forløbet består af korte vidensoplæg, refleksionsøvelser, gruppearbejde og hjemmearbejde.

Temaforløbet afholdes d. 3. + 4. september og d. 6. oktober, alle dage fra kl. 10.00 – 15.00 (der er morgenmad fra kl. 9.30). Forløbet afholdes i Social- og Boligstyrelsens lokaler i Odense. Deltagerne står selv for eventuel overnatning og forplejning uden for undervisningstiden.

Målgruppen for temaforløb er rådgivere og ledere/koordinatorer på myndighedsområdet. Temaforløbet er baseret på, at hovedparten af deltagerne har konkrete erfaringer, som de kan reflektere over og dele med de andre deltagere, herunder at de har opgaver, de kan arbejde med mellem de to første dage og opfølgningsdagen. Det optimale er, at den enkelte kommune deltager med tre – fire rådgivere og en leder eller koordinator.

Der er plads til 30 deltagere på temaforløbet. Den enkelte kommune kan tilmelde de deltagere, som de gerne vil have med. Pladserne fordeles efter først-til-mølle-princippet, dog forbeholder vi os ret til at afvise tilmeldinger, hvis fordelingen mellem rådgivere og ledere/koordinatorer er uhensigtsmæssig. Vi tilstræber en samlet fordeling på holdet, hvor minimum 2/3 af deltagerne er rådgivere.

Ligeledes kan tilmeldinger blive afvist af hensyn til fordelingen mellem kommuner. Det tilstræbes at fem – ti kommuner får mulighed for at deltage i forløbet.

I får besked om, hvor mange der kan deltage fra den enkelte kommune efter ansøgningsfristen.

Tilmeldingsfrist tirsdag d. 19. august 2025 kl. 10.00
 

Kontaktperson:
Lis Toft Madsen
Tlf.nr. 91 37 02 30
Mail litm@sbst.dk

 

Social- og Boligstyrelsen behandler dine personoplysninger når du tilmelder dig
Når du tilmelder dig arrangementet, behandler Social- og Boligstyrelsen de personoplysninger, du angiver i tilmeldingen. Social- og Boligstyrelsen behandler dine oplysninger efter databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra e.

Social- og Boligstyrelsen anvender dine kontaktoplysninger til at fremsende informationer om arrangementet, herunder relevant materiale fra dagen og eventuel evaluering af arrangementet.

Deltagerliste mv.
Vi gør opmærksom på, at dit navn, stillingsbetegnelse og arbejdssted kan fremgå af en deltagerliste, som deles med de øvrige deltagere og eventuelle eksterne oplægsholdere. Hvis du ikke ønsker, at dine oplysninger skal stå på deltagerlisten, eller hvis du ikke ønsker at modtage materiale fra dagen, bedes du kontakte os på den mail, du modtager efter tilmelding til arrangementet. Vi opbevarer dine oplysninger, i 5 år.

Billeder
Vi gør opmærksom på, at Social- og Boligstyrelsen kan vælge at offentliggøre billeder fra vores arrangementer på Social- og Boligstyrelsens hjemmeside eller LinkedIn-profil. Social- og Boligstyrelsen vil altid foretage en vurdering af de enkelte billeder inden en eventuel offentliggørelse. Det vil i alle tilfælde være billeder, der alene viser en aktivitet/situation der relaterer sig til arrangementets formål. Der vil ikke være tale om billeder, der har de enkelte deltagere i fokus. Social- og Boligstyrelsen kan offentliggøre billeder uden samtykke fra de personer, som fremgår på billedet, hvis det vurderes, at billederne er harmløse og at eventuelle genkendelige personer ikke fremstår på en måde, hvor de vil kunne føle sig udstillet, udnyttet eller krænket.

Rettigheder
Du kan læse om dine rettigheder og om din mulighed for at klage til Datatilsynet i Social- og Boligstyrelsens generelle privatlivspolitik:
 https://www.sbst.dk/om-os/organisation/social-og-boligstyrelsens-privatlivspolitik

Spørgsmål
Social- og Boligstyrelsen er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, vi har modtaget om dig. Du kan finde vores kontaktoplysninger og kontaktoplysninger på vores databeskyttelsesrådgiver i Social- og Boligstyrelsens generelle privatlivspolitik:
https://www.sbst.dk/om-os/organisation/social-og-boligstyrelsens-privatlivspolitik.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Social- og Boligstyrelsen
Tlf: +45 72 42 37 00
info@sbst.dk

Kontaktinformation til arrangør

Social- og Boligstyrelsen
Tlf: +45 72 42 37 00
info@sbst.dk