Hop til hovedindholdet

Social- og Boligstyrelsen logo

Webinar: Børns erfaringer med at fortælle om overgreb


Dato og tid

Torsdag d. 12. juni 2025 kl. 13:00 til 14:30

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 9. juni 2025 kl. 23:55

Sted

Virtuel deltagelse via Zoom Virtuel deltagelse via Zoom

Webinar: Børns erfaringer med at fortælle om overgreb


Arrangementsbeskrivelse

Videnscenter for sociale indsatser ved vold og seksuelle overgreb mod børn (SISO) i Social- og Boligstyrelsen afholder et webinar om børns erfaringer med at fortælle om at have været udsat for vold eller seksuelle overgreb. Webinaret henvender sig primært til kommunale ledere og fagpersoner fra skole- og fritidsområdet. Du vil som børne- og ungerådgiver og leder fra myndighedsområdet også kunne have glæde af webinaret.

Det sker på dagen
På webinaret præsenteres I for børn og unges udsagn og personlige erfaringer med at skulle fortælle om overgreb, som de har været udsat for. I vil blive præsenteret for børnenes og de unges anbefalinger til, hvordan opsporing og håndtering af overgrebssager kan styrkes, og hvordan I bedst skaber det tillidsfulde rum, hvor børn kan fortælle om deres oplevelser. 
 
Undervejs i webinaret vil I få mulighed for at byde ind med jeres erfaringer med at blive opmærksomme på eller håndtere sager, hvor et barn eller en ung har været udsat for vold eller seksuelle overgreb.
 
Praktiske oplysninger
Alle interesserede i opsporing og håndtering af overgreb mod børn er velkomne.
 
Webinaret afholdes den 12. juni 2025 kl. 13.00 – 14.30. Program og link til deltagelse sendes ud til alle tilmeldte senest dagen inden. Deltagelse er gratis.
 
Tilmeldingsfrist: 9. juni 2025.
 

Social- og Boligstyrelsen behandler dine personoplysninger når du tilmelder dig
Når du tilmelder dig arrangementet, behandler Social- og Boligstyrelsen de personoplysninger, du angiver i tilmeldingen. Social- og Boligstyrelsen behandler dine oplysninger efter databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra a og 9, stk. 2, litra a om samtykke.
Social- og Boligstyrelsen anvender dine kontaktoplysninger til at fremsende informationer om arrangementet, herunder relevant materiale fra dagen og eventuel evaluering af arrangementet. 

Deltagerliste mv.
Vi gør opmærksom på, at dit navn, stillingsbetegnelse og arbejdssted kan fremgå af en deltagerliste, som deles med de øvrige deltagere og eventuelle eksterne oplægsholdere. Hvis du ikke ønsker, at dine oplysninger skal stå på deltagerlisten, eller hvis du ikke ønsker at modtage materiale fra dagen, bedes du kontakte os på den mail, du modtager efter tilmelding til arrangementet. Webinaret vil blive optaget og kan tilsendes efterfølgende.

Virtuelle arrangementer
Social- og Boligstyrelsens virtuelle arrangementer faciliteters via styrelsens Zoom-licens. Som udgangspunkt behandles personoplysningerne via datacentre i Europa, men der kan ske overførsel af udvalgte oplysninger til Zoom i USA, herunder din IP-adresse og det navn, som du angiver ved mødeopstart. USA betragtes som et usikkert tredjeland at overføre personoplysninger til. Dette skyldes bl.a., at de amerikanske myndigheder efter europæisk standard, har for let adgang til data. 

Rettigheder
Du kan læse om dine rettigheder og om din mulighed for at klage til Datatilsynet i Social- og Boligstyrelsens generelle persondatapolitik: https://sbst.dk/om-os/organisation/persondatapolitik

Spørgsmål
Har du spørgsmål til behandlingen af personoplysninger, er du velkommen til at henvende dig til Social- og Boligstyrelsen. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver via telefon 41932450 eller mail dpo@socialstyrelsen.dk

Kontaktinformation til arrangør

Anne Erbs Boysen Haagensen
Tlf: +45 +45 41 93 25 21
annh@sbst.dk

Kontaktinformation til arrangør

Anne Erbs Boysen Haagensen
Tlf: +45 +45 41 93 25 21
annh@sbst.dk