Hop til hovedindholdet

Social- og Boligstyrelsen logo

Webinar: Sådan skaber I det gode match mellem barn og anbringelsessted


Dato og tid

Tirsdag d. 18. marts 2025 kl. 10:00 til 11:15

Tilmeldingsfrist

Tirsdag d. 18. marts 2025 kl. 09:00

Sted

Virtuel deltagelse via Zoom Virtuel deltagelse via Zoom

Webinar: Sådan skaber I det gode match mellem barn og anbringelsessted


Arrangementsbeskrivelse

Om webinaret
Er du medarbejder eller leder på børne- og ungeområdet? Ønsker du at forbedre kvaliteten af jeres anbringelsesforløb og skabe stabile rammer for barnet? Så deltag i dette webinar den 18. marts 2025, hvor vi præsenterer en matchmodel, der understøtter systematisk inddragelse af både barn og forældre gennem hele anbringelsesprocessen. Modellen er udviklet i tråd med barnets lov og bygger på aktuel erfaring og viden om stabilitet og kontinuitet i anbringelser.
 
Udbytte:
  • En introduktion til en ny model, der sikrer bedre match i anbringelser, fremmer stabilitet og forebygger sammenbrud.
  • Indblik i modellens værdigrundlag og kerneelementer.
  • Erfaringer fra kommuner, der har arbejdet med modellen, samt indsigt i de faglige tiltag, der vurderes som mest betydningsfulde for en vellykket implementering.
Baggrund
Matchmodellen er udviklet af Social- og Boligstyrelsen i samarbejde med Nordfyn, Ringkøbing-Skjern, Svendborg og Aalborg kommuner samt eksterne specialister. Modellen er løbende tilpasset under projektforløbet er endeligt evalueret i 2025. Formålet er at sikre bedre kontinuitet og udviklingsmuligheder for børn gennem et veltilpasset match.

Læs mere om projektet og download relevant materiale
 
 
Behandling af personoplysninger
Social- og Boligstyrelsen er dataansvarlig for videomødet og indestår for løsningens sikkerhed. Samtalen må som udgangspunkt ikke omhandle fysiske personers private forhold. Såfremt det ikke kan undgås, skal der tænkes på relevant dataminimering, så der fx ikke nævnes specifikke navne.
 
Der må som udgangspunkt ikke deles følsomme eller fortrolige personoplysninger eller andre fortrolige oplysninger i chatten.
 
Eksterne deltagere må ikke optage samtalen eller tage skærmdumps uden forudgående tilladelse. Såfremt Social- og Boligstyrelsen optager samtalen, skal mødelederen gøre opmærksom på dette forud for mødets opstart.
 
Vi anbefaler, du benytter web app’en til at deltage i mødet, såfremt din organisation/virksomhed ikke har en aftale med fx Skype eller Zoom. Social- og Boligstyrelsen indestår ikke for tredjeparts eventuelle behandling af dine personoplysninger, såfremt du vælger at downloade evt. mobil app. og herunder accepterer udbyderens standardkontraktbestemmelser og privatlivspolitik.
 
Social- og Boligstyrelsen behandler de personoplysninger, som du selv angiver eller deler fx det navn, du angiver i møderummet eller et evt. uploadet billede. Derudover behandler vi den mailadresse, som du er blevet inviteret til mødet med. Det gør vi som led i Social- og Boligstyrelsens myndighedsudøvelse jf. art. 6, stk. 1, litra e i databeskyttelsesforordningen.
 

Kontaktinformation til arrangør

Social- og Boligstyrelsen
Tlf: +45 41 74 00 67
ilra@sbst.dk

Kontaktinformation til arrangør

Social- og Boligstyrelsen
Tlf: +45 41 74 00 67
ilra@sbst.dk