Hop til hovedindholdet

Social- og Boligstyrelsen logo

Webinar: Hvordan kan vi understøtte kvalitet i anbringelsen?


Dato og tid

Mandag d. 2. december 2024 kl. 13:00 til 14:30

Tilmeldingsfrist

Fredag d. 29. november 2024 kl. 12:30

Sted

Zoom Zoom

Webinar: Hvordan kan vi understøtte kvalitet i anbringelsen?


Arrangementsbeskrivelse

Deltag i webinaret om Social- og Boligstyrelsens anbefalinger til god kvalitet i anbringelsen. Vi sætter fokus på nogle af de mest centrale anbefalinger og drøfter og perspektiverer, hvordan de kobler sig til temaerne i kvalitetsmodellen.

For at understøtte arbejdet med anbringelser af børn og unge har Social- og Boligstyrelsen udgivet tre sæt anbefalinger om god kvalitet i anbringelsen. Anbefalingerne er konkrete og praksisrelaterede, men kan samtidig også bruges til at sætte en strategisk og faglig retning for udviklingen af anbringelsesområdet.

Social- og Boligstyrelsen ønsker at udbrede kendskabet til anbefalingerne på anbringelsesområdet og inviterer nu til et webinar om anbefalingerne, som er målrettet ledere og medarbejdere i socialtilsynene.

Hvad sker der på dagen?
Gennem oplæg fra Social- og Boligstyrelsen præsenteres de tre sæt af anbefalinger om god kvalitet i anbringelsen, som efterfølges af en gruppedrøftelse blandt deltagerne i de enkelte socialtilsyn. I drøftelserne er der fokus på anbefalingernes relevans i jeres arbejde med at understøtte kvaliteten på anbringelsessteder.

Find anbefalingerne her: https://www.social.dk/tvaergaaende/anbefalinger/anbefalinger-til-god-kvalitet-i-anbringelsen

Praktiske oplysninger
Målgruppen for webinaret er alle ledere og medarbejdere i landets fem kommunale socialtilsyn.

Link til deltagelse sendes ud til alle tilmeldte før webinaret.

Social- og Boligstyrelsen behandler dine personoplysninger når du tilmelder dig
Når du tilmelder dig arrangementet, behandler Social- og Boligstyrelsen de personoplysninger, du angiver i tilmeldingen. Social- og Boligstyrelsen behandler dine oplysninger efter databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra a og 9, stk. 2, litra a om samtykke.
Social- og Boligstyrelsen anvender dine kontaktoplysninger til at fremsende informationer om arrangementet, herunder relevant materiale fra dagen og eventuel evaluering af arrangementet. 

Deltagerliste mv.
Vi gør opmærksom på, at dit navn, stillingsbetegnelse og arbejdssted kan fremgå af en deltagerliste, som deles med de øvrige deltagere og eventuelle eksterne oplægsholdere. Hvis du ikke ønsker, at dine oplysninger skal stå på deltagerlisten, eller hvis du ikke ønsker at modtage materiale fra dagen, bedes du kontakte os på den mail, du modtager efter tilmelding til arrangementet. 

Virtuelle arrangementer
Social- og Boligstyrelsens virtuelle arrangementer faciliteters via styrelsens Zoom-licens. Som udgangspunkt behandles personoplysningerne via datacentre i Europa, men der kan ske overførsel af udvalgte oplysninger til Zoom i USA, herunder din IP-adresse og det navn, som du angiver ved mødeopstart. USA betragtes som et usikkert tredjeland at overføre personoplysninger til. Dette skyldes bl.a., at de amerikanske myndigheder efter europæisk standard, har for let adgang til data. 

Rettigheder
Du kan læse om dine rettigheder og om din mulighed for at klage til Datatilsynet i Social- og Boligstyrelsens generelle persondatapolitik: https://sbst.dk/om-os/organisation/persondatapolitik

Spørgsmål
Har du spørgsmål til behandlingen af personoplysninger, er du velkommen til at henvende dig til Social- og Boligstyrelsen. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver via telefon 41932450 eller mail
dpo@socialstyrelsen.dk

Kontaktinformation til arrangør

Mette Agerskov Smith
Tlf: +45 +45 41 73 08 72
meas@sbst.dk

Kontaktinformation til arrangør

Mette Agerskov Smith
Tlf: +45 +45 41 73 08 72
meas@sbst.dk