Hop til hovedindholdet

Social- og Boligstyrelsen logo

Infomøde: Gruppeforløb om samarbejde mellem kommunal social myndighed og § 110-boformer


Dato og tid

Mandag d. 4. marts 2024 kl. 11:00 til 12:00

Tilmeldingsfrist

Torsdag d. 29. februar 2024 kl. 23:55

Sted

Zoom Zoom

Infomøde: Gruppeforløb om samarbejde mellem kommunal social myndighed og § 110-boformer


Arrangementsbeskrivelse

Social-og Boligstyrelsen tilbyder gruppeforløb om samarbejde mellem kommunal social myndighed og § 110-boformer. 

Hør mere om Social- og Boligstyrelsens gruppebaserede rådgivningsforløb med fokus på samarbejdet mellem social myndighed og § 110-boformer i arbejdet med borgere i hjemløshed. På informationsmødet kan I høre om indholdet og formen på gruppeforløbet, og hvad I som social myndighed og § 110-boform kan forvente at få ud af at deltage.

Social- og Boligstyrelsen afholder virtuelt informationsmøde d. 4. marts kl. 11.00-12.00.

Det gruppebaserede rådgivningsforløb har fokus på samarbejdet mellem social myndighed og § 110-boform, for at borgere i hjemløshed modtager en indsats, der i tråd med Housing First-tilgangen. I gruppeforløbet vil I skulle arbejde med udvikling af jeres lokale praksis og samarbejdet med borgerne med afsæt i konkrete redskaber, prøvehandlinger og videndeling med de andre deltagende kommuner og § 110-boformer.

Forløbet strækker sig over et halvt år med 4 mødegange, og der er både virtuelle og fysiske møder. Forløbet har opstart d. 6.05.24. Se datoer i linket forneden.

På informationsmødet vil det være muligt at høre mere om gruppeforløbet med fokus på samarbejdet mellem myndighed og § 110-boformer, samt krav og muligheder ved deltagelse i forløbet. Der er desuden mulighed for at stille spørgsmål til sidst på mødet.

Informationsmødet er uforpligtende og foregår over Zoom. Link til deltagelse sendes ud til alle tilmeldte fredag d. 1. marts.

For mere information om gruppeforløbet - klik her

 

Behandling af personoplysninger
Social- og Boligstyrelsen er dataansvarlig for videomødet og indestår for løsningens sikkerhed. Samtalen må som udgangspunkt ikke omhandle fysiske personers private forhold. Såfremt det ikke kan undgås, skal der tænkes på relevant dataminimering, så der fx ikke nævnes specifikke navne.  

Der må som udgangspunkt ikke deles følsomme eller fortrolige personoplysninger eller andre fortrolige oplysninger i chatten.

Eksterne deltagere må ikke optage samtalen eller tage skærmdumps uden forudgående tilladelse. Såfremt Social- og Boligstyrelsen optager samtalen, skal mødelederen gøre opmærksom på dette forud for mødets opstart.

Vi anbefaler, du benytter web app’en til at deltage i mødet, såfremt din organisation/virksomhed ikke har en aftale med fx Skype eller Zoom. Social- og Boligstyrelsen indestår ikke for tredjeparts eventuelle behandling af dine personoplysninger, såfremt du vælger at downloade evt. mobil app. og herunder accepterer udbyderens standardkontraktbestemmelser og privatlivspolitik.

Social- og Boligstyrelsen behandler de personoplysninger, som du selv angiver eller deler fx det navn, du angiver i møderummet eller et evt. uploadet billede. Derudover behandler vi den mailadresse, som du er blevet inviteret til mødet med. Det gør vi som led i Social- og Boligstyrelsens myndighedsudøvelse jf. art. 6, stk. 1, litra e i databeskyttelsesforordningen.  

Hvis du vil vide mere om Social- og Boligstyrelsens behandling af personoplysninger og dine rettigheder, kan du læse mere her: Sådan behandler vi dine oplysninger

Kontaktinformation til arrangør

Karen Margrethe Korsholm, Social- og Boligstyrelsen
Tlf: +45 41 73 08 12
kamk@sbst.dk

Kontaktinformation til arrangør

Karen Margrethe Korsholm, Social- og Boligstyrelsen
Tlf: +45 41 73 08 12
kamk@sbst.dk